Część I - Porwanie Agnieszki
Wielki Elektronik po ucieczce z Wyspy Wynalazców osiadł na planecie Mango i wynalazł fantomizację. Porywa Agnieszkę i ofiarowuje ją gubernatorowi, który pragnie mieć córkę. Tymczasem Ambroży Kleks żyje w rezerwacie ze zwierzętami, gdyż myśli że dzieci o nim już zapomniały. Groszek, kolega Agnieszki, wraz z kolegami z klasy i robotem Silverem odnajdują pana Kleksa i tworzą ekipę ratunkową. Razem z nimi wyrusza także Melo-śmiacz oraz Max Benson - ojciec Groszka. Tym razem znów pan Kleks będzie musiał stawić czoła Wielkiemu Elektronikowi i jego sługusowi Alojzemu Bąblowi.
Część I - Misja Voltana II
Wielki Elektronik z niecierpliwością oczekuje na przylot Voltana II z załogą. Aby skrócić czas podróży, Pan Kleks opowiada towarzyszom lotu o odległych czasach swej młodości, kiedy to podczas jednej z rozlicznych podróży trafił na dwór dynastii Ming w Chinach. Stary cesarz umierając przekazał młodemu doktorowi Paj-Chi-Wo tajemnicę szmaragdowej szkatułki i wieść o tym, że teraz strażnikiem szkatułki ma zostać uczony z Europy, który zawita na dwór cesarski. Uczonym tym oczywiście był…